HTML

Címkék

adwords (1) analytics (1) bánó (1) kampány (2) keresőmarketing (1) kgfb (1) kritika (1) nap (1) ppc (2) respect (1) seo (1) sikeres (1) vs (1) Címkefelhő

Friss topikok

Linkblog

Így KGFB kampányoltok TI!

2008.11.23. 16:41 byp

Igen TI! Egyenlőre, most csak arról beszélek, hogy mit látok a sok kampányból, hirdetésekből, aztán a kötési időszak után egy esettanulmánnyal be fogom mutatni, hogy az általam menedzselt kampány hogy teljesített. Elöljáróban talán csak annyit, hogy sikerült lenyomnom a kezdeti 130 Forintos CPC-t (átlagos átkattintási költség), 45-50 Forintra, CT (kattintás) volumen növekedés mellett.

Mielőtt elemeznénk a kampányokat, érdemes megnézni, mire keresnek az emberek, mert nyílván azokra érdemes kampányolni is, illetve azokra érdemes hirdetni.

3 különböző KGFB kampányról készítettem keresési lekérdezést, magyarul, hogy milyen szavakra kerestek pontosan az emberek KGFB-val kapcsolatban. Az eredmény talán nem meglepő (keresettségi sorrendben):

kulcsszó

CTR%

kötelező biztosítás

0,51%

biztosítás

0,46%

kötelező

0,42%

kgfb

1,22%

kötelező biztositás

0,84%

biztosítás hu

0,59%

kötelező felelősségbiztosítás

1,18%



A megjelenési és a kattintási számok sokat nem mondanának, hisz nincs mihez viszonyítani, viszont a CTR (átlagos átkattintási arány) sokat elárul. A biztosítás nyilván nagyobb keresettségnek örvend, viszont ebben a témában nyílván kisebb arányban kattintanak rá. A KGFB kampányok szempontjából kihagyhatatlan maga a „biztosítás” szó használata, viszont negatív kulcsszavakkal (tehát, hogy mire ne jelenjen meg a hirdetésünk), kivallóan kivédhető, például, hogy az életbiztosításra is megjelenjünk.

A szavakat Google Trendben is megnéztem:


nagyításért katt a képre


Világos, hogy novemberben ugranak meg, de hogy pontos képet kapjunk, megnéztem az elmúlt 30 nap kereséseit is:


nagyításért katt a képre


Egyértelmű tehát, hogy ezen szavak keresettsége a legnagyobb ebben az időszakban, ebben a témában. Ami engem picit meglep, az az, hogy a KGFB szó picit elmarad a többitől

Összevetve, más nagyon keresett szavakkal is, elmondhatjuk, hogy nagyon komoly a keresettsége ennek a témának:


nagyításért katt a képre


(jelenleg a játék szó a legkeresetteb szó ma Magyarországon a Google keresőben, természetesen az erotikus szavakat figyelmen kívül hagyva)
Megnéztem azt is, hogy a nagyobb biztosítókra, online alkuszokra direkt mennyien keresnek:


nagyításért katt a képre


nagyításért katt a képre



Látszik, hogy a kötelezőre szakosodott alkuszokra évközben kevesebben keresnek, de az is, hogy a biztosítókra is tripla annyian keresnek ebben az időszakban.

És ha már biztosítók, alkuszok, megnéztem az oldaluk látogatottságát is:


nagyításért katt a képre



Érdekes, hogy a netrisk mellett, eltörpül, szinte meg sem jelenik a többi résztvevő látogatottsága. Azt is meg kell említeni a fenti ábra kapcsán, hogy a netrisknek volt egy szép látogatószám kiugrása, októberben is, ami talán a 10 milliós játékuknak köszönhető. Az is tisztán látszik, hogy nem tartott sokáig a lelkesedés, hiszen visszaáll a látogatói szint az eredetire. Lehet, hogy picit később kellett volna elkezdeniük a játékot, hogy mégtöbb látogatót vonzanak a kötési időszakban.

Összegezve tehát a kereséseket, világos, hogy melyek a legkeresettebb szavak, de nyilvánvaló, hogy ilyen méretű kampányoknál, ilyen erős verseny mellett több száz, illetve több ezer kulcsszóval érdemes kampányt futtatni.

Ha már kulcsszavak, és ha m ár erős verseny. Ilyen esetekben jobban kell figyelni, vagy beállítani pozíció preferenciákat. A 6-7 helytől megjelenő hirdetésekre egyrészt kevesen kattintanak, így a megjelenések, csak rontják a CTR-t (átlagos átkattintási arány), ami pedig rontja a Quality Score-t, így csak drágulni fog a kampányunk, csökkenő átkattintás mellett.
Ugyanezen okokból nem árt odafigyelni a kulcsszó illesztésekre, és a megfelelő negatív kulcsszavak beállítására is.
Egy példa erre, a fenti életbiztosítás mellé:
A „kötelező felelősség biztosítás” kifejezés elég hosszú már ahhoz, hogy vagy pontos, vagy kifejezés kulcsszó illesztéssel használjuk, magyarul, hirdetésünk csak akkor jelenjen meg, ha konkrétan erre keresnek. Nos, én betettem mellé egy „drága” jelzőt is, és hát sokan megjelentek a „ dárga kötelező felelősség biztosítás” kifejezésre is:


nagyításért katt a képre


Pedig ezt el kell kerülni, mert egyrészt nem tudom, kinek célja megjelenni drága KGFB-re, másrészt felesleges megjelenéseket hoz, ami rontja a Quality Score-t, ahogy fent említettem

Áttérve tehát a kampányokhoz kötési időszak kezdetétől figyelem a hirdetéseket, a különböző szavakra való megjelenéseket.

Egyrészt az látszik, hogy sok hirdető kampánya estére kifullad, nem állítanak be megfelelő időzítés. Ez azértl nem jó, mert tapasztalataim alapján, két kiugró keresési napszak van ebben a témában (is), a 12 óra körüli, illetve a 17 óra körüli (ebédidő és munka vége). Sok hirdető azonban a munka végi 17 órás megjelenésről már lemarad, mert elfogy a napi büdzsé.

Az is megfigyelhető, hogy nagyon helyesen, a kevésbé keresett szavakra a kampányidőszak haladtával már nem jelennek meg hirdetők. Ilyen kifejezés volt a 2oo9 (nem nullával, hanem két„o”-betűvel írvva):


nagyításért katt a képre


A fenti képnél picit megállnék és kitérnék egy másik témára. Tény, hogy nem sokat hirdetnek 2oo9 kulcsszóra, tényleg nem könnyű ilyet kitalálni. De hogy 2 hirdetőnek a hirdetése is meglepően hasonló, arra enged következtetni, hogy ugyanaz a szakember, ügynökség csinálta. Én úgy gondolom ez NEM ETIKUS! Ha független tanácsadó csinálta, nem lett volna szabad két nagy ügyfél KGFB kampányát elvállalni, ha pedig ügynökség csinálja, oda kellett volna figyelni, hogy más ember csinálja.
Ha ügyfél lennék, számomra, ha nem is a legelső, de fontos kérdés lenne, hogy az adott ügynökségnek, mi a policy-je hasonló esetekben.

A hirdetéseket nézve, az is kiderül, hogy sokan, szintén helyesen, elírásokra is hirdetnek, ilyen a KFGB, a KGFB helyett:


nagyításért katt a képre


Itt szemléltetném a már fent említett nap végi kifulladást. Az előző képet reggel, a következőt este csináltam, látható, hogy reggel sokkal többen megjelentek:


nagyításért katt a képre


Megnéztem azt is, hogy egymásra menyire hirdetnek az egyes biztosítók, de azt látom, hogy csak az alkuszok hirdetnek a biztosítókra, illetve vissza (ilyen pl a netrisk – generali viszony).
Egy kivételt találtam, a postabiztosító hirdet a generali kulcsszóra:


nagyításért katt a képre


Szintén jó dolognak tartom, hogy sokan hirdetnek autómárkával kombinált kifejezésekre:


nagyításért katt a képre


Vicces és talán ritka az olyan találati oldal, amikor több a hirdetés, mint a természetes találat. Ilyen esetekben azért olcsóbb lett volna SEO-t használni, vagy egyszerűen megemlíten az oldalon a kifejezést
Magára típusokra, viszont senki nem kampányol, én kipróbáltam volna!

Végezetül, összehasonlítottam a tartalomhálózaton, illetve a keresőkben futó hirdetéseket. A tartalom hálózat más mint a kereső. Aki a keresőkben keres, valamilyen számunkra fontos kulcsszóra, az már fél siker, hisz akar valamit, jelen esetben tudja, hogy most válthat, ezért keres. Tartalomhálózaton más a helyzet. Ha a fenti példát folytatva a „suzuki kgfb” kifejezés miatt hirdetésünk megjelenik például egy suzuki rajongói oldalon, a látogatókhoz más üzenettel kell szólni. Ő nem feltétlenül akar váltani, vagy nem is tud róla. Sokkal figyelemfelkeltőbb, más üzenettel kell hozzá szólni. Megnéztem jó pár tartalmi hálózaton futó KGFB hirdetést, és azt tapasztaltam, hogy ugyanazok a hirdetések futnak, mint a keresőkben egytől-egyig. Kár…

Összegezve a fentieket, csak annyit szerettem volna leírni, hogy ilyen méretű versenyben, ekkora keresettség mellett nagyon oda kell figyelni a legapróbb részletekre is. Tudom nem könnyű, főleg, ha az embernek több kampánya is fut (szakember / ügynökség), vagy más csatornákon is kampányokat kell szerveznie (ügyfél / biztosító / alkusz)
 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kampány kgfb

A bejegyzés trackback címe:

https://ppc-keresohirdetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr12784400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása