Elég sokan foglalkoznak a SEO vs. PPC kérdéssel (keresőoptimalizálás vs. kattintás alapú keresőhirdetések). A témáról majd én is fogok írni, de most nem erről szólok/írok.
Volt egy vitám a seo.blog.hu-n a blog írójával, Bánóczy Zoltánnal ebben a témakörben. Bánóval volt nagyon régen egy közös projektünk (Balatoni regionális site), bár Ő nem hiszem, hogy tudja, tudta, ki vagyok.
A blogjában, írt a SEO és a PPC viszonyáról, amiben nem értettünk először egyet, aztán pár komment után, végül rájöttünk, hogy nagyjából ugyan arról beszélünk.
Tegnap volt szerencsém őt meghallgatni a Keresőmarketing Napon, amelyről szintén fogok majd bővebben írni. Az előadásának arról kellet volna szólnia, hogy 3 SEO-s kollégával egyetemben kielemeznek SEO szempontból 1-1 oldalt, amit előző nap kaptak meg.
Bánó azonban, kiállt és azt mondta, hogy annak az oldalnak, amit ő kapott nem kell SEO, illetve a forgalomnöveléshez nem a SEO a legjobb eszköz, hanem a PPC.
Felsorolt pár érvet, miszerint az oldalnak soha nem lesz, nem kell olyan méretű tartalom, ami az optimalizáláshoz elegendő, illetve, hogy a cégnek elsősorban a környező országokban kellene megjelennie, viszonylag gyorsan, amire a PPC alkalmasabb eszköz.
RESPECT BÁNÓ!!!
Nagyon szimpatikus és helyes hozzáállás, tényleg Gratulálok! Kell tudni megmondani, ha egy eszköz, amit az ügyfél akar, alkalmatlan neki, és nem azt látni, hogy egy megbízás lehet belőle. Én is mondtam már ügyfélnek, hogy neki nem PPC kell, hanem SEO, és a szakma pozitív megítélése érdekében, remélem sokan teszik, fogják tenni ezt!
RESPECT!